logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۲۲۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

ثبت 2 هزارو 588 مورد ولادت در شهر زنجان

ثبت-2-هزارو-588-مورد-ولادت-در-شهر-زنجان
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به تعداد ولادت‌ نوزاد در استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزارو 588 مورد ولادت در بیمارستان‌های شهر زنجان ثبت شده است.

مهدی ژاله چیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها شهر زنجان مجهز به صدور شناسنامه نوزاد شد گفت: این طرح در ۳ بیمارستان آیت الله موسوی، امام حسین و بهمن که دارای زایشگاه هستند انجام شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبق آمار به دست آمده در 5 ماه نخست سال جاری تعداد ولادت‌های ثبت شده در شهر زنجان ۲ هزارو  ۵۸۸ مورد صدور شناسنامه ولادت نوزادان در بیمارستان‌های زنجان انجام شده است.

وی عنوان کرد: بعد از تولد نوزاد مادر یا پدر بعد از تولد به هیچ عنوان به اداره ثبت احوال جهت گرفتن شناسنامه مراجعه نکرده و صدور شناسنامه در بیمارستان همان روز انجام می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان افزود: گواهی صدور شناسنامه که در بیمارستان توسط نیروهای مجرب صادر می‌شود به واحد صدور شناسنامه ارجاع داده شده و در کمتر از ۵ دقیقه سند نوزاد و شناسنامه صادر و تحویل خانواده می‌شود.

ژاله چیان اضافه کرد: هیچ سفر بین شهری و مراجعه به اداره ثبت احوال استان برای انجام سلسله مراتب صدور شناسنامه نوزاد اتفاق نمی‌افتد.

وی ابراز کرد: امسال تا اخر سال ۱۴۰۲ سعی بر این است که بیشتر خدمات ثبت احوال استان زنجان مجهز به سیستم الکترونیکی شود تا خدمات لازم هر لحظه و هرزمان در دسترس باشد.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان عنوان کرد: صدور شناسنامه نوزادان فعلا در سایر بیمارستان‌های استان به خاطر اینکه تعداد نوزاد به حد نصاب نمیرسد انجام نمی‌شود.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر